|
Netenkinanti situacija dėl reklamos privertė įvairias institucijas susirinkti pasitarti. Prieita vieninga nuomonė dėl optimalaus reklamos problemų sprendimo būdo. Pastaruoju metu ėmė gausėti gyventojų skundų dėl netinkamos reklamos. Dėl didelio tokių skundų
viešumo žiniasklaidoje neseniai pasirodė nuogąstavimai, kad Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba
gali tapti įrankiu reklamos akcijose. Reklamos gamintojai, prieš pradėdami akcijas, vis dažniau
klausia Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos specialistų nuomonės dėl to, ar jų parengta reklama
nebus pripažinta netinkama, nes neturi galimybių kreiptis į savo srities specialistų šakinę
asociaciją (tokios nėra). Galima taip pat teigti, jog egzistuoja tam tikri kompetencijos
pasiskirstymo neaiškumai Reklamos įstatyme. Pasitarime dalyvavo Lygių galimybių kontrolieriaus
tarnybos, Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos, Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos
prie Teisingumo ministerijos, Vartotojų teisių gynimo centro bei Konkurencijos tarnybos atstovai.
Susitikimo tikslas buvo pasitarti, įvertinti situaciją, pareikšti savo nuomonę, pateikti pasiūlymus
situacijai gerinti. Svarbiu uždaviniu keltas su reklama dirbančių institucijų tarpusavio
bendradarbiavimo gerinimas. Pasitarime nuspręsta surasti ir išnaudoti geriausius reklamos vertinimo
ekspertus, su kuriais būtų galima konsultuotis ypatingais (potencialiai diskriminuojančios) reklamos
atvejais. Nutarta koordinuoti siūlymus tobulinti reklamos įstatymą. Svarbiausiu susitikimo rezultatu
laikytina tai, jog visi susitikimo dalyviai palaikė nuomonę, jog būtina sukurti reklamos darbuotojų
asociaciją, kuri galėtų (ir turėtų) būti vidiniu savireguliacijos mechanizmu reklamos rinkoje.
Nutarta įvairiais būdais (susitikimuose, žiniasklaidoje) skatinti pačius reklamos darbuotojus kuo
greičiau sukurti veiksmingą savo šakinę asociaciją Grįžti atgal |
|